pondělí 17. prosince 2018

Už v říjnu jsem publikovala článek o designových lžících z eshopu drevovoni.cz. Snažila jsem se v něm co nejvíce přiblížit, co firma nabízí, ale také popsat, jak skvělé jsou tyto dřevěné lžíce na obuv. Sama jsem si mohla lžíci Ovangkol vyzkoušet a jsem dodnes více než nadšená.

Ale kdo dokáže firmu, celý koncept a produkty popsat lépe, než majitelé a tvůrci produktů?
Proto nyní přináším rozhovor s jedním z nich - s Michalem Trödlerem.


Musím se přiznat, že mě celý příběh a myšlenka uchvátila. Líbí se mi, že společnost má tradici a historii už několik let. Takové rodinné firmy mají srdce a skvělé nápady se prosazovat dál i za hranice. Především tleskám za nápady spojené s nahrazováním dřeva za plast a snahu o udržitelnost v rámci jejich výrobků. Je to skvělé a kéž by takových firem bylo co nejvíc. 




Ale už víc nebudu prozrazovat. Tohle a mnohem více najdete v celém zajímavém rozhovoru: 




----------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.       Proč jste se rozhodli zrovna pro výrobu lžic na obuv?
Víte, nebylo to tak ani rozhodnutí jako spíš dílo náhody. Byl to tehdy v roce 2014 vlastně nápad na Vánoční dárek pro firemní partnery. A chytlo se to tak dobrým způsobem, že jsme využili znalostí o lepení lyží a snowboardů, které v okolí Nového Města na Moravě jsou, a čtyři roky jsme zdokonalovali výrobek. Na konci takhle dlouhého vývoje je právě Achilles. Ten Achilles, kterého si dnes můžete koupit u nás na eshopu.


2.       Má vaše značka příběh? Jak jste vznikli?
Na počátku všeho stojí otec mě a mého bratra Jakuba, který už od roku 1994 provozuje truhlářské řemeslo. V jeho firmě vždycky všechno šlapalo jak mělo a navíc to tam krásně vonělo dřevem. Do toho se člověk prostě zamiluje. Tam právě má svůj původ nápad na firemní dárky, a tam se celou dobu lžíce vyvíjela. Dodnes se tam vyrábí a bude i do budoucna. Dnes máme kapacitu několik stovek lžic týdně, což už je dobré skóre. :)
Dál máme v plánu budovat značku Dřevo voní a rozšířit po ČR a následně po Evropě myšlenku nahrazení plastu dřevem. Chceme dělat doplňky, zařízení, dekoraci, věci do domácnosti a navíc k tomu všemu moderní - jak my říkáme - „dřevoelektroniku“.



           3. Jak se dostáváte k jednotlivým dřevinám z různých koutů světa?
Dřeviny nám dodává distributor. To je dnes klasická cesta. Najdete si dodavatele dřeva a on to se svojí sítí partnerů vozí přímo od zdroje (tedy z pralesů a ze zemí, kde se dřeviny těží).
Náš dodavatel je rakouský a velmi hledí na kvalitu svého zboží. My také nekoupíme nic horšího, než kvalitu A+. I to se ale projeví na výsledné ceně, která je zkrátka násobně vyšší než cena plastových a kovových nazouváků.
Kvalita a krása se ale platí a jinak to ani nejde. Vyrobit lžíci nás stojí přes dvacet výrobních kroků... a ten čas, to si neumíte ani představit.



4.       Dá se určit, která dřevina je nejkvalitnější?
ACHILLES je pevný díky své struktuře, to dřevina moc neovlivní. Tloušťka dýhy ale hraje roli, proto jsme Achilla s tou nejsilnější dýhou dali bokem. Má už téměř 5mm v tloušťce, což je na společenskou obuv nebo těsnější obutí téměř nemožné. Na druhou stranu je skvělý pro těžší lidi, protože je prakticky nezlomitelný. V ruce se nedá ani rotovat, natož ohnout. A toho kdo to zlomí, toho bych rád viděl :)
Tyto se jmenují ACHILESS +++ nebo jak říkám pracovně „Extra Strong“ a budou k dostání snad již z kraje roku 2019. Takže vy všichni, kterým to pod nohama, praská nehledě na to kolik lžic jste už koupili, máte se na co těšit!


5.       Co je pro vás důležité při výběru konkrétní dřeviny?
Důležitá je pro nás hlavně kresba a kvalita. Tedy to co uvidí zákazník a to jak se nám s tím bude pracovat. Zákazník musí dostat lásku na první pohled, a my musíme mít jistotu, že z toho nevyjde zmetek. Takže aby dřevo ve formě neprasklo, aby příliš nebo naopak málo nesálo lepidlo, a aby bylo v malé tloušťce, tj. 0,6mm. A pokud se nám k tomu líbí a má originální kresbu, berem ho!


6.       Jak je náročná výroba jedné lžíce?
Kdybychom vyráběli jednu lžíci. Trvalo by to asi tři dny. To je ale tím, že těch operací je hrozně moc. Chystají se suroviny, pak se připravují polotovary, pak se penetruje, pak se lisuje, pak se řeže a řeže a řeže, pak se brousí, pak se lakuje, pak se znovu brousí... no a takhle dál a dál. Dohromady máte třeba 25 kroků, kterými lžíce musí projít, než se dostane k někomu pod stromeček.
Takže náročné je to dost a trvalo to pěkně dlouho než jsme na to kápli. Připočtěte zmetkovitost (která se u různých dřevin liší), občas odfláknutou práci brigádníky nebo nějakou chybu v procesu a máte z toho docela vzácný produkt. Pak se lžíce nalakuje, laserem se vypálí logo Dřevo voní zepředu a patentová značka CG zezadu. Pak to stačí blbě položit, lžíce se poškrábe a už zase není prodejná.
Takže jak vidíte, je toho spoustu co řešit. Nehledě na balení, vázání kůží, balení pro poštu a balení do pečetí a dárkových balení. Jsou to spousty hodin práce.


7.       Plánujete další produkty na svůj eshop?
Ano! Právě naskladňujeme šperky a luxusní dřevěná pera. Dále se zajímáme o deníky a sešity. Těšit se můžete i na lahve, časem hodiny a někdy v roce 2019 i akustický zesilovač k telefonu a dokonce bezdrátovou nabíječku! Máme svůj koncept, tedy kvalitní dřevěný lifestyle – nahrazujeme dřevem plasty a kovy, a chceme tak dát světu hodnotu udržitelnosti. Toho se držíme a cestou nás může napadnout cokoliv. Hledáme nové kontakty, seznamujeme se s prostředím trhu a vyhlížíme světlé zítřky. A nových produktů se již brzy dočkáte i vy. My se už moc těšíme :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Já za sebe moc děkuji za velice zajímavý a inspirativní rozhovor. Za eshopem jsem si neuměla jasně představit, kolik to všechno stojí práce a úsilí. A konečně už znám odpovědi na tohle, ale i příběh firmy. 
A já si troufnu říct, že i my se těšíme na nové produkty, které eshop přinese. Za to, že se snaží o neplastové a udržitelné produkty, za to dávám velký palec nahoru. Já osobně se nemůžu dočkat, a jsem zvědavá, kam až se tato firma může ve světě dostat, a kam nás jako ČR může proslavit. :) 

Díky moc za vaše produkty a vaši skvělou práci. 


Veronika. 



10 komentářů

No tak něco takového vypadá úchvatně. Moc se mi líbí když znám nějakou značku blíže i s příběhem. A rozhodně bych nějaké ty jejich výrobky, které chystají, brala všemi deseti! :) Moc povedené, opravdu.

REPLY

To je krásná lžíce! :) Určitě vydrží víc, než ta klasická plastová z Ikey :D !


TheWayByA

REPLY

Na článek o lžíci si moc dobře pamatuji :) A tohle je příjemné pokračování... :)

REPLY

Šárka Prokopová:
jojo take se mi to moc libi, kdyz se nam to priblizi, co firma dela, jaka je jeji firemni kultura, neco bliz o ni :) jsem ráda, ze se clanek a rozhovor libi

REPLY

Anna Venkrbcová:
díky, taky se mi moc libi :D jo plastove lzice nee, to maji rodice a jsem ráda ze mame doma tuhle super designovou drevenou, jinou uz nechci :D

REPLY

Elle About Everything:
jsem ráda, ze si pamatujes na muj predchozi clanek, je super navazat na nejaky predchozi clanek, snad se i tento libi :)

REPLY

Já mám doma kovovou/železnou (upřímně moc nevím, co to je :D ) a je stará, prohnutá, poškrábaná a prostě ošklivá. Tahle dřevěná vypadá krásně. Dřevo je úžasný materiál. Zaujalo mě to dřevěné pero, které na e-shop chystají, na to se určitě podívám! :)

REPLY

Lucie:
bezva, jsem ráda, že tě to inspirovalo. rodice maji doma plastovou lzici ale to se s touhle drevenou neda srovnavat :)

REPLY
Tento komentář byl odstraněn autorem.

to já vždycky prst, případně plast
tohle je skvělé, doufám, že budou mít plno zákazníků :)

REPLY

Děkuji za to, že tu jste :-)

Veronika Hájková . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates